عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



سلام عزیزانی که به وبلاگ من سر میزنید.امیدوارم از وبلاگ من خوشتون بیاد. در این وبلاگ هرگونه عکس ، جک ، دانستنی ها ، ضرب المثل ، چیستان ، چیستان های فکری و ... وجود دارد . با تشکر فراوان (سعید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان JOke--ChiSTan--DanEsTani Ha و آدرس joke-chistan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 310
بازدید ماه : 2325
بازدید کل : 166319
تعداد مطالب : 644
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


آمار مطالب

:: کل مطالب : 644
:: کل نظرات : 23

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 26
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 310
:: بازدید ماه : 2325
:: بازدید سال : 13161
:: بازدید کلی : 166319

RSS

Powered By
loxblog.Com

AxE - JOke - ChiSTan - DanEsTani Ha

طرح های جدید و جالب اتومییل
یک شنبه 29 خرداد 1390 ساعت 11:33 | بازدید : 403 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

http://www.taknaz.ir/news_cats_240.html

خودروی Dymaxion سبز طولی برابر 6 متر داشته و تنها سه چرخ دارد، با این حال از گنجایش 11 سرنشین برخوردار است.

 

ویژگی قابل توجه این خودرو استفاده از یک پریسکوپ (دوربین زیردریایی) به جای آینه مقابل صورت راننده است و تنها تک چرخ پشتی خودرو به فرمان اتصال دارد و از این رو راننده می تواند با وجود طولانی بودن خودرو آن را به راحتی هدایت کرده و در پیچها دور بزند.

 

طرح جالب توجه فوستر در واقع یک بازسازی وفادارانه از طرح سال 1933 اندیشمند، معمار و مهندس آمریکایی ریچارد باکمینستر فولر است. وی امیدوار بود روزی این خودرو بتواند به شهرت برسد اما حادثه ای در نمایشگاه خودروی شیکاگو در سال 1933 باعث شد این طرح هرگز به یک محصول تجاری تبدیل نشود.

 

  http://www.taknaz.ir/news_cats_240.html

 

با این همه طرح فوستر نیز قرار نیست وارد خطوط تولید کارخانه ها شود، البته نه به این خاطر که از توانایی حرکتی مناسبی برخوردار نیست. به گفته فوستر در زمانی که این خودرو با سرعت بالا حرکت می کند، بیشتر احساس سوار شدن در یک قایق به انسان دست می دهد تا راندن یک خودرو.

 

فوستر، مغز طراحی شرکت "گرکین لندن" به مدت 12 سال بر روی طرح فولر کار می کرد. بعلاوه وی در زمینه طراحی موتور خودروها نیز تبحر ویژه ای دارد. در سال 2009 شرکت وی با نام فوستر و شرکا با همکاری شرکت خودرو سازی مشهور بریتانیایی، "استون مارتین" جایزه اول بازطراحی اتوبوسهای سرخ رنگ دو طبقه و مشهور لندن را از آن خود کرد.

 3

فوستر یکی از متعدد معمارانی است که بر روی صنعت طراحی خودروها متمرکز شده است. افراد دیگری از قبیل معمار عراقی با نام "زاها حدید" نیز وجود دارند که در این صنعت فعالیت دارند.

 

وی تا کنون دو طرح و نمونه اولیه خودرو با نام خودروهای Z ارائه کرده است. طرح های وی خودروهایی پاک و الکتریکی بوده و ظاهر آنها ظاهر خودروهای تخیلی داستانهای علمی تخیلی را یادآور می شوند.

http://www.taknaz.ir/news_cats_240.html

 

همچنین طراحی دیگر به نام "مارک نیوسن" در سال 1999 خودوریی به نام 021C را برای شرکت فورد طراحی کرد که نکته جالب توجه در طرح وی باز شدن دو در جانبی از یک سو بود.

 

معمولا چنین خودروهایی که تنها یک نمونه آزمایشی از آنها ساخته می شود را نمی توان در میان جاده ها دید. به گفته "جی هوبارد" مدیر موزه ملی اتوموبیل در رنو، نوادا، در صورتی که نگاهی به این خودروهای قدیمی بیاندازید در خواهید یافت که این خودروها در مقایسه با دیگر خودروهایی که در آن زمان طراحی می شده اند، ظاهری کاملا متفاوت و پیشرفته دارند.

 

با این حال خودرویی مانند Dymaxion برای استفاده عموم طراحی نشده بوده زیرا راندن آن به دلیل سه چرخه بودن از دشواری هایی برخوردار است و راننده آن باید آموزشهای ویژه ای را برای راندن خودرو دیده باشد.

 

  5

 

بر اساس گزارش سی ان ان، با این حال طراح عراقی- بریتانیایی همچنان امیدوار است طرح هایش به مرحله تولید رسیده و به زودی بتواند خودروهای Z را در میان خیابانها و جاده ها ببیند.



:: موضوعات مرتبط: طرح های جدید و جالب اتومییل , ,
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد